THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

آتلانتیس

 فضانوردان اتلانتیس حین گردش به دور کره زمین در فضا، با استفاده از دوربین های تلویزیونی پوشش خارجی فضاپیما را مورد بازرسی قرار میدهند. 

بلاخره فضا پیمای آتلانتیس پس از تاخیر های مکرر عصر روز جمعه به فضا پرتاب شد. پرتاب اتلانتیس با تاخیری سه ماهه انجام گرفت که ناشی از آسیب هائی بود که طوفان توام با ریزش شدید باران و تگرگ به مخزن سوخت آن وارد ساخت. کارشناسان در این مدت سرگرم پرکردن هزاران فرورفتگی های کوچک ناشی از اصابت دانه های تگرگ به لایه حفاظتی مخزن سوخت فضا پیما بودند. وین هیل مدیر ناسا میگوید "مخزن سوخت در جریان پرتاب فضا پیما به فضا خوب دوام آورد."

سرنشینان اتلانتیس با استفاده از یک دوربین تلویزیونی که به بازوی رباتی فضاپیما متصل است بدنه فضاپیما را بازرسی میکنند تا مطمئن شوند در جریان پرتاب آسیبی ندیده باشد. این شیوه بازرسی از چهار سال پیش معمول شده است که فضاپیمای کلمبیا در نتیجه آسیبی که هنگام پرتاب به لایه پوششی آن وارد شد، حین بازگشت به کره زمین و برخورد به گرمای شدید آتمسفر منفجر شد و هفت سرنشین آن کشته شدند.

 اتلانتیس روز یکشنبه در ایستگاه بین المللی فضائی پهلو میگیرد و سرنشینان آن قرار است مجموعه ای از صفحات مخصوص جذب و تولید انرژی خورشیدی را  روی بدنه خارجی آن نصب کنند.

اتلانتیس در بازگشت به کره زمین خانم سونیتا ویلیامز فضانورد آمریکائی را که در شش ماه گذشته ساکن فضا بوده است باز میگرداند. جانشین خانم ویلیامز ، کلایتون اندرسون آمریکائی است که با اتلانتیس به فضا رفته است.


نظرات 3 + ارسال نظر
مردونیوس دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ب.ظ http://yeki-mesle-to.blogsky.com

سلام . وبلاگ خوب و بدردبخوری داری. راستش وقت نکردم نوشتتو بخونم ولی بعدا حتما میام و میخونم . موفق باشی و شاد . اگه دوست داشتی به من هم یه سری بزن .
با تبادل لینک موافقی؟

ممنون از نظری که دادی دوست عزیز من هم به وبلاگت تو سفر کردم شهر زیبایی بود

حمید چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 ق.ظ http://karaj400.blogsky.com/

این چرخ وفلک که ما در او حیرانیم
فانوس خیال از او مثالی دانیم
خورشید چراغداران و عالم فانوس
ما چون صوریم کاندرو حیرانیم (خیام)
با ارزوی موفقییت حمید

مدیروبلاگ iran-nasa-astronomy.blogsky.com چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.iran-nasa-astronomy.blogsky.com

حمید جان دوست عزیز خیلی قشنگ می نوسی بازم به وبلاگ من بیا چون با خودت نور عشق و ادبیات و شهرو میاری و من عاشق شهر های فارسی هستم
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد