THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

ابراهیم ویکتوری

امروز می خواهم یکی از اشخاصی رو که واقعا تو

 

زندگی موفق بوده و در عرصه نجوم و آسمون هم

 

دخالت داره معرفی کنم

 

شاید خیلی ها این شخص رو بشناسند

 

آقای دکتر ابراهیم ویکتوری رو می گویم

 

ما چند باری در سایت ها به خاطر اسم ایشون بحث

 

 کردیم ولی به نتیجه ای درست نرسیدیم

 

اما مهم اینجاست که من میل ایشون رو دارم و

 

کسانی که واقعا دوست دارند با ایشون ارتباط برقرار

 

کنند به من ایمیل بزنند من در اختیارشون قرار

 

 می دهم

ابراهیم ویکتوری تحصیلات دبیرستان خود را در ایران به پایان رساند و در سال ۱۹۵۲ عازم امریکا

 شد. نامبرده تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشگاه M.I.T در سال های ۱۹۵۳ تا

۱۹۵۸ به اتمام رسانده و همزمان با تحصیلات فوق لیسانس به تحقیق و تدریس در M.I.T اشتغال

 داشته است. پس از خاتمه تحصیلات عالیه او در پروژه ی "آثار صلاح های اتمی" نیروی هوایی

 امریکا و پروژه های دیگر نیروی دریایی امریکا موسسه فضایی ناسا و شماری از موسسات

امریکایی به پژوهش مشغول بوده است. در طی این مدت ابراهیم ویکتوری مقالات فنی متعددی درباره

 پژوهش های خود و همچنین تعداد زیادی مقالات علمی در زمینه فضا و علم کیهان شناسی انتشار

داده است


کتاب نوشته شده ایشان با عنوان شگفتی های جهان میباشد.

آقای ویکتوری غیر از کتاب شگفتیهای جهان کتاب اسرارکاءنات رو هم نوشتن

حالااز آقای راد درباره ی دکتر ویکتوری بخونید

از دوران دبیرستان (سال 1341) این سئوال برایم مطرح بود که چرا سرعت نور ثابت

است؟ جرم-انرژی نامتناهی نیز برایم قابل قبول نبود و به این مسئله فکر می کرم که

چرا جرم تابع سرعت است؟ بعد که متوجه شدم مکانیک کوانتوم و نسبیت در حالت

خاص به نتایج مکانیک کلاسیک می رسند، این سئوال مطرح شد که آیا می توان این سه

نظریه را در یک نظریه متمرکز کرد؟ سرانجام تمام توجه خود را در سال 1366 روی

ساختمان فوتون متمرکز کردم و پاسخ سئوالات و ابهامات را در این دیدم که ساختمان

فوتون مورد توجه و تعریف قرار گیرد. آنگاه متوجه شدم که با چنین نگرشی می توان هر

سه مکانیک کلاسیک، کوانتوم و نسبیت را با هم ترکیب کرد. نام سی. پی. اچ. را با

راهنمایی آقای دکتر ابراهیم ویکتوری انتخاب کردم

 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید حمیدی پنج‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:21 ق.ظ

سلام - با تشکر از مطالب خواندنی و عالیت ُ خواهشمندم که سایت یا ایمیل دکتر ویکتوری را برایم بگذار تا در مورد خرید کتاب اسرار کائنات و شگفتهای جهان اقدام بعمل آید . مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد