THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

اندیوور و شمارش معکوس

شمارش معکوس برای پرتاب «اندیوور» آغاز می‌شود

 

 

آژانس فضایی ناسا اعلام کرد که شمارش معکوس برای پرتاب شاتل فضایی «اندیوور» که برای 7 آگوست (16 مردادماه) سال جاری برنامه‌ریزی شده است، آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که شمارش معکوس برای ماموریت STS-118 از ساعت 21 روز شنبه به وقت شرق آمریکا آغاز خواهد شد.

شمارش معکوس شامل 27 ساعت و سه دقیقه خواهد بود که به پرواز برنامه‌ریزی شده در ساعت 19 و 2 دقیقه عصر روز 7 اوت به وقت شرق آمریکا منتهی خواهد شد.

طی این ماموریت 11 روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمه اندیوور یک بخش ستونی دیگر را به این ایستگاه گسترده می‌افزایند و یک ژیروسکوپ نیز در ایستگاه نصب خواهند کرد، به علاوه چندین بخش یدکی خارجی به ایستگاه افزوده خواهد شد.

این پرواز همچنین حداقل شامل سه راهپیمایی فضایی خواهد بود و سیستم جدیدی راه‌اندازی خواهد شد که به کمک آن شاتل‌های متصل شده به ایستگاه می‌توانند انرژی برق را برای افزایش بازدیدهایشان از این پست خارجی‌ از ایستگاه دریافت کنند.

اگر سیستم‌ها مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار خود را انجام دهند، چند روز دیگر نیز به ماموریت STS-118 افزوده خواهد ‌شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد