THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

مریخ و مریخ نورد هایش

 

پرتاب مریخ‌نشین «ققنوس» به تعویق افتاد


پرتاب کاوشگر مریخی آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) در آخرین ماموریت ناسا به سیاره مریخ 24 ساعت به تعویق افتاد.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس فضانوردی ناسا اعلام کرد : پرواز فضاپیمای ققنوس (Phoenix)که قرار بود روز جمعه پرتاب شود به تعویق افتاد و زمان پرواز آن دوباره برنامه‌ریزی خواهد شد.

شرایط نامطلوب آب و هوایی روز گذشته (سه شنبه) در اطراف سکوی پرتاب در کیپ کاناورال در فلوریدا مانع از سوختگیری مرحله دوم راکت توسط مهندسان شد.

ققنوس قرار است برای تجزیه و تحلیل نمونه های تهیه شده از خاک مریخ و نیز در جست و جوی علائم حیات در گذشته و حال سیاره سرخ در منطقه قطب شمال مریخ فرود آید.

این کاوشگر دو فرصت برای پرتاب در روز شنبه دارد که یکی ساعت 5 و 26 و دیگری در ساعت 6 و 2 دقیقه به وقت شرق آمریکا است.

به گفته دانشندان آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا)، اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برود ققنوس در ماه مه سال 2008 به مریخ خواهد رسید.

ققنوس بر خلاف مریخ نوردهای روبوتیک اسپیرت و آپورچونیتی ناسا یک کاوشگر ثابت است.

این مریخ‌نشین طی سه ماه ماموریت خود به کمک بازوهای روبوتیک خود یخ و خاک این سیاره را برداشت کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
افسانه اقبالی دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام من افسانه هستم. و از دانستن این مطلب که مریخ نوردی به سیاره ی مریخ خواهد رفت ؛بسیار خوشحال شدم و برای تمامی کسانی که در ناسا در راستای علم تلاش میکنند و همچنین برای کسانی که در ایران برای پیشرفت علم شیرین و شگفت انگیز نجوم تلاش میکنند ؛آرزوی موفقیت می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد