THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

کره و جنوبی و اولین موشکش

 

کره جنوبی اولین موشک خود را به فضا می‌فرستد

 

 
کره جنوبی با پرتاب اولین موشک فضایی خود در سال آینده به نهمین کشوری تبدیل می‌شود که قادر به پرتاب موشک فضایی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، ۹۰ درصد مراحل ساخت یک مرکز فضایی در سواحل جنوبی این کشور که ساخت آن از اواخر سال ۲۰۰۰ شروع شد، تکمیل شده است. ساخت این مرکز فضایی ۲۸۵میلیون دلار هزینه در برداشته است.
این موشک که "پرتاب‌کننده فضایی کره" (Korea Space Launch Vehicle) نامگذاری شده است یک ماهواره به وزن ۱۰۰ کیلوگرم را برای انجام بررسی‌های جوی و تحقیقات علمی در مدار زمین قرار می‌دهد.
"هوانگ پان سیک" معاون وزیر علوم و فناوری کره جنوبی گفت "این موفقیت به معنای آن است که ما همزمان صاحب ماهواره و موشک‌های پرتابی شده‌ایم که بنیان پیشرفت‌های بیشتر فضایی محسوب می‌شود."
کره جنوبی از طریق همکاری فناوری با روسیه در سال ۲۰۰۴ ساخت موشک دو مرحله‌ای را آغاز کرد. مرحله اول براساس موشک "آنگارا"ی روسیه است و مرحله دوم اصالت کره جنوبی دارد.
کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۱۰ در مجموع به ساخت و پرتاب ۹ ماهواره بپردازد. این کشور همچنین ماه گذشته دو داوطلب که یکی از آنها اولین فضانورد کره جنوبی خواهد بود را برگزید.
این دو امسال برای آموزش‌های فشرده به روسیه اعزام می‌شوند و یکی از آنها آوریل سال ۲۰۰۸ با یک فضاپیمای سایوز روسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد