THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

روسیه و ساخت شاتل

روسیه ساخت شاتل فضایی «کلیپر» را آغاز میکند

 

 
رییس آژانس فدرال روسیه پیام تبریک خود را به مناسبت سال جدید میلادی برای خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد.
آناتولی پرمینف، رییس آژانس فدرال روسیه همچنین در این پیام موفقیت این گروه را در آخرین ماموریت فضایی دیسکاوری پس از پیوستن به این ایستگاه به آنها تبریک گفت.
وی همچنین اطمینان داد که مرکز کنترل ماموریت روسیه تمام تلاش خود را تا حد امکان برای اطمینان از امنیت و موفقیت ماموریت‌های فعلی و آتی در ایستگاه فضایی انجام خواهد داد.
در حال حاضر، ایستگاه فضایی شامل مایکل لوپز فرمانده ایستگاه، سونیتا ویلیامز فضانورد آمریکایی و میکائیل تورین فضانورد روسی است.
پرمینف پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا از فضاپیمای روسی برای پرواز فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از سال 2010 استفاده خواهد کرد.
وی در ارائه جزئیات این مطلب گفت: تا پیش از سال 2010 آمریکا از شاتل‌های فضایی خود برای اعزام فضانوردان به ایستگاه استفاده می‌کند اما پس از سال 2010 و تا سال‌های 2015 تا 2020 آمریکایی‌ها با فضاپیمای روسی به ایستگاه خواهند رفت.
به علاوه روسیه ساخت شاتل فضایی خود را با عنوان CLIPPER را از سال 2012 آغاز خواهد کرد.
پرمینف در ادامه اظهار داشت: ما مشخص کرده‌ایم که یک مکان در فضاپیمای سایوز همیشه برای یک فضانورد روسی، مکان دیگر برای یک فضانورد آمریکایی و سومین مکان نیز به توریست‌های فضایی اختصاص داده خواهد شد.
گفتنی است که فهرست اسامی توریست‌های فضایی از کشورهای مختلف تا سال 2008 تکمیل شده است.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد