THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

مقارنه ی زیبا

 

مقارنه ای زیبا در آسمان مرداد ماه

گرمترین ماه سال

انجمن ستاره شناسی اهواز به علاقه مندان آسمان در شب توصیه کرد، تماشای مقارنه زیبای ماه و پروین و مریخ را در سه‌شنبه این هفته از دست ندهند.

به گزارش ایرنا، مدیرانجمن ستاره شناسی اهواز روز شنبه دراین‌باره گفت:
در ستاره شناسی نزدیک شدن دو یا چند جسم آسمانی به یک دیگر مقارنه نامیده می‌شود که در صبحگاه سه شنبه هفته جاری (‪ ۱۶‬مرداد) صورت می‌گیرد و منظره‌ای بسیار زیبا برای رصد گران آسمان پدید می‌آورد.

"خسرو جعفری" افزود: دراین مقارنه درصد بخش روشن ماه (فاز ماه) ‪ ۳۸‬درصد و قدر(میزان روشنایی ظاهری ستاره درآسمان) پنج دهم درصد خواهد بود.

وی اظهارداشت: این هفته همچنین پس ازغروب خورشید، مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی مانند ستاره‌ای سفید درجنوب آسمان وبالای افق قراردارد که به وسیله تلسکوپ چهار قمر معروف آن (قمرهای گالیه‌ای) مشاهده می‌شود.

جعفری گفت: درپایین این سیاره، ستاره‌ای قرمز رنگ به چشم می‌خورد که نام آن قلب العقرب است وستاره‌ای غول پیکر(غول سرخ) است که قلب صورت فلکی عقرب را تشکیل می‌دهد.

مدیرانجمن ستاره شناسی اهواز ادامه داد: درصبحگاه و قبل از طلوع خورشید نیز دو سیاره مریخ و عطارد قابل مشاهده هستند، سیاره مریخ ساعت یک بامداد ازافق شرقی طلوع می‌کند و مانند ستاره‌ای قرمز رنگ قابل مشهوداست.

وی یادآوری کرد: امروزه با تلسکوپهای قوی اگر به سیاره مریخ نگاه شود توفانهای سطح این سیاره قابل روئیت است.

جعفری گفت: سیاره عطارد درافق صبحگاهی و قبل از طلوع خورشید در نزدیکی دو ستاره به نامهای پلوکس وکاستور قرار دارد و این سیاره مانند ستاره‌ای کم سو در نور سپیده دم مشاهده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد