THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

مریخ نوردان

NASA  در طی چند روز گذشته اعلام کرده

که وضعیت مریخ نوردها در برابر باد های مریخی بهتر شده

با صاف شدن تدریجی آسمان در سیاره‌ی مریخ انرژی دریافتی مریخ نوردها از خورشید افزایش پیدا کرده است و آن‌ها نسبت به چند هفته‌ی گذشته وضعیت بهتری دارند.
 
با کم شدن غبار در آسمان مریخ و افزایش انرژی دریافتی مریخ نوردهای «روح» و «فرصت»٬ آن‌ها برخی از فعالیت‌های علمی خود را دوباره آغاز کرده‌اند. روح پس از سه هفته بازوی مکانیکی خود را حرکت داد و به عکس برداری از خاک و قطعه‌ای سنگ پرداخت. فرصت در حال بررسی وضعیت جوی اطراف خود است.
روح پس از سه هفته بازوی مکانیکی خود را حرکت داد.
 
انرژی دریافتی صفحات خورشیدی روح و فرصت به ترتیب به ۲۹۵ و ۲۴۳ وات ساعت رسیده است. پیش از آغاز طوفان این میزان برای هر یک از دو مریخ‌نورد به ۷۰۰ وات ساعت می‌رسید اما در زمان طوفان انرژی دریافتی روح و فرصت به ترتیب تا ۲۶۱ و ۱۲۸ وات ساعت کاهش پیدا کرده بود.
 
در حال حاضر باتری‌های فرصت به طور کامل و باتری‌های روح تا درصد زیادی شارژ شده‌اند. دمای مرکز الکترونیکی فرصت از ۳۷ درجه‌ی سانتی گراد زیر صفر به حدود ۳۳ درجه‌ی سانتی گراد زیر صفر رسیده است و این امر نشان دهنده‌ی بهبود نسبی شرایط است.
«جان کالاس»(John Callas) مدیر پروژه‌ی مریخ نوردها می‌گوید:" شرایط همچنان خطرناک است و ما باید کماکان مراقب باشیم. ارتباط با مریخ نوردها تا زمان رسیدن به بیش ترین میزان انرژی همچنان محدود خواهد ماند".
 
منبع:ناسا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد