THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

کهکشان از کشمکش ها

 

کهکشان‌ها از کشمکش بین اجسام تیره و گازهای بین ستاره‌یی متولد می‌شوند

محققان با استفاده از شبیه سازی‌های ابر رایانه‌یی رابطه بسیار خشن و بحرانی را بین گازهای بین ستاره‌یی و اجسام تیره را در لحظه تولد کهکشان‌ها مشاهده کردند، مساله‌ای که در مدلهای اخیر پیدایش جهان اصلا به آن توجهی نشده است.

 به گفته اخترشناسان این یافته‌ها می‌تواند مشکل چند ساله مدل شناخته شده کیهان شناسی اجسام تیره سرد را حل کند. براساس این مدل در نواحی مرکز کهکشانها اجسام تیره بسیار بیشتر از آنچه از طریق مشاهدات علمی تعیین می‌شود وجود دارد. شبیه سازی‌های کیهان‌شناسی ابررایانه‌یی ثابت می‌کند که مساله اسرار آمیز وجود اجسام تیره در توده بسیاری از کهکشانها قابل بازبینی و رفع است .

محققان از کهکشانی کوچک الگوسازی کردند تا پروسه‌های شدیدی را که کهکشانها در لحظه تولد با آن مواجه بوده‌اند را نشان دهند. پروسه‌ای که در آن ابرهای گازی متراکم در کهکشان ستارگان بزرگی را تشکیل می‌دهند که در پایان عمرشان مانند ابراخترها متلاشی می‌شوند.

به گفته محققان این انفجارات عظیم گازهای میان ستاره‌ای را مرکز در کهکشان به این طرف و آن طرف می‌کشد.

این مدل که از رزولوشن(وضوح) بسیار بالایی برخوردارست، شبیه سازی‌های بسیار دقیقی انجام می‌دهد که نشان می‌دهند این اثرات بیشتر اجسام تیره را به خارج از مرکز کهکشان پرت می‌کنند.

این بررسی جدید دانشمندان را مجبور می‌کند که به شکل دیگری تفکر کنند و آنها را به سمت شناخت بهتری از اجسام تیره سوق می‌دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد