THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

مقارنه بسیار زیبا مشتری و زهره

مقارنه‌ی مشتری و زهره

 

            بسیار دیدنی و زیباست

اگر به دنبال رصد دو سیاره‌ی زیبا هستید، صبحگاه جمعه دوازدهم بهمن ماه بهترین زمان است. در این زمان دو سیاره‌ی درخشان منظومه‌ی شمسی، مشتری و زهره، در کنار هم قرار می‌گیرند و مقارنه‌ی زیبایی را پدید می‌آورند.
نقشه‌ی رصدی مقارنه زهره و مشتری
 
مقارنه‌ها برای بسیاری از رصد گران آسمان شب زیبا و درخور تحسین است. اما این مقارنه را می‌توان در جایگاه ویژه‌ای قرار داد. بله، دو سیاره زهره ( نگین درخشان آسمان ) و مشتری ( غول منظومه شمسی ) در کنار یکدیگر جای خواهند گرفت. این مقارنه در صبحگاه ( قبل از طلوع خورشید ) روز جمعه دوازدهم بهمن ماه بهترین وضعیت را خواهد داشت، اما از دو الی سه روز قبل نیز می‌توانید نزدیک شدن این دو سیاره را مشاهده و تعقیب نمایید.

هردو سیاره در ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه از افق جنوب شرقی همراه با صورت فلکی قوس طلوع خواهند کرد و بهترین زمان برای رصد آنها تقریباً ۳۰ دقیقه بعد است که ارتفاع آنها از افق در حدود ۵ درجه است. در این زمان جدایی زاویه‌ای این دو از یکدیگر ۴۴ دقیقه قوسی ( کمی بیش از قطر ماه ) است.

مشخصات رصدی

 

 

 

 

 

با بزرگ‌نمایی کم می‌توان هر دو این اجرام را به کمک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ در یک میدان دید مشاهده نمود. با توجه به نزدیک بودن دو سیاره به افق و وجود نور صبحگاهی، عکاسان آسمان شب و طبیعت می‌توانند این مقارنه‌ی زیبا را  به همراه مناظر زمینی به تصویر بکشند.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد