THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

THIS ABYSM CITY SKY

SPACE & ASTRONOMY & SKY

تاریخ برگزاری روز نجوم

 

 

روز جهانی نجوم در سال ۱۳۸۷

 ادامه ی خبر در لینک این مطلب

 

 

 

 

 

 

 

نابر اعلام انجمن نجوم ایران، مراسم روز جهانی نجوم در کشور، امسال در روز جمعه بیستم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 طبق ضوابط اتحادیه جهانی نجوم، همه ساله از 15 آوریل تا 15 ماه می میلادی روز شنبه‌ای که به تربیع اول ماه نزدیکتر باشد به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود. با توجه به تفاوت روز تعطیل آخر هفته در ایران، شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران هر ساله این مراسم را در روز جمعه قبل از آن برگزار می‌کند.

پوریا ناظمی، عضو شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران با بیان این که روز بین المللی نجوم در چند سال اخیر به یکی از فرصت‌های اصلی برای ترویج دانش نجوم و علاقه مند کردن مردم برای توجه به جهان بالای سر تبدیل شده است، اظهار کرد: اگر چه برگزاری مراسم هفته و روز نجوم در ایران، قدمت چندانی ندارد اما در همین مدت کوتاه، تجربیات ارزشمندی در کشور حاصل شده و علاقمندان فراوانی از این راه به حوزه دانش زیبای نجوم وارد شده‌اند و همزمان، شرایط حضور ایرانیان در فعالیت های ترویجی علمی به اطلاع جامعه جهانی رسانده شده است. طی حدود هفت سال برگزاری هفته وروز جهانی نجوم ایران دو بار برنده جایزه ویژه ای از سوی برگزار کننده این مراسم شده است.

ناظمی خاطرنشان کرد: شاخه آماتوری انجمن نجوم ایران بنابر وظیفه خود در سال‌های گذشته تلاش کرد تا برگزاری برنامه هایی را در تهران و سایر شهرستانها سامان دهد ودرسال 1385 برنامه ای که با همکاری گروه‌های نجومی محلی در تهران و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار شد باعث شد تا جایزه ویژه برگزاری روز جهانی نجوم در آن سال به ایران تعلق گیرد.

وی گفت: در سال جاری و در آستانه روز جهانی نجوم سال 1387 و 2008 میلادی شاخه آماتوری تصمیم دارد با توجه به تجربیاتی که گروههای مختلف در سالهای اخیر به دست آورده اند و بنابر اهدافی که از قبل داشت- بیش از گذشته به نقش هماهنگ کنندگی و راهنمایی برای علاقمندانی که نیازمند کمک هستند بپردازد و به همین دلیل از همه گروه‌ها و انجمن ها و علاقمندان دعوت می کند تا همراه یکدیگر به برگزاری این مراسم بپردازند.

ناظمی در پایان تصریح کرد: شاخه آماتوری انجمن نجوم ایرانی مانند همیشه آماده انجام هرگونه حمایت و کمک معنوی به برگزار کنندگان این مراسم و معرفی آنها به جامعه نجومی کشور است و به همین منظور امسال مشاور ویژه‌ای را در این خصوص در اختیار علاقمندان خواهد گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد